Mezítlábas lúdtalp..

Mezítlábbal a lúdtalp ellen főként gyermekkorban tehetünk sokat.

A lábizmok optimális működéséhez elengedhetetlen a csontok megfelelő helyzete, így a testtartás is. A lúdtalpas lábtól aligha várhatunk hatékony izomműködést, főleg szűk cipőben lúdtalpbetét nélkül.

Érdemes tájékozódni szakembertől, hogyan használjuk helyesen lábunkat, tartásunkat. Ezek nem általános tanácsok, hiszen testalkattól függően, lábtípusonként és elváltozásonként más és más szempontokat kell figyelembe venni, hogy alkati és életmódbeli sajátosságainknak megfelelő útmutatást kaphassunk.

Ha megfelelő az izomműködés, akkor nem alakul ki a lúdtalp?
Fontos tisztázni, a talpbetét megfelelő lábműködést segíti elő. A lúdtalptornának nem csak az izomerősítés a feladata, hanem az ízületek rendszeres átmozgatása is. Hiszen, csak a rugalmas izmok képesek hatékonyan összehúzódni, azaz mozgásba lendülni vagy épp ellenkezőleg, lassítani. A betétviselés mellett, használjuk ki az alkalmat arra is, hogy minél többet járjunk természetes talajon. Naponta szánjunk időt egy kis mezítlábaskodásra, esténként lefekvés előtt gyűrjük lábunk alá a szőnyeget, támasszuk meg sarkunkat a küszöbön, vagy emelgessük lábunkkal a kispárnánkat, lényeg, hogy egyszerűen mozgassuk át lábunkat, lábfejünket. Elősegíthetve ezzel, hogy megnyugtassuk a fáradt, elnehezült lábakat. Alakítsunk ki a lakásban „természetazonos” talajokat, kiváló megoldást nyújthat erre akár a kókusz-, vagy műfű-, esetleg kavics utánzatú szőnyeg, de akár a cseresznye magokkal kitömött párna is.

Akárhogy is, rendszeresen, természetes talajon járni, sokkal egészségesebb lenne, hiszen rengeteg ingerrel találkozna a talpunk, amitől erősödhetne a lábizomzat is. A mezítláb járás felér egy ingyen talpmasszázzsal természetesen minél változatosabb talajon.

Megosztás